0

WELC0ME RAMADAN AL-MUBARAK!!!!

Posted by ZuLkIFli on 21:57


Bulan Ramadan menjelma kembali!!!
Assalamualaikum w.b.t=))))...syukur alhamdulillah telah menjelang Ramadhan yang sangat mulia lagi penuh dengan rahmat.... jangkaan Ramadhan ialah pada 01/08/2011 iaitu hari isnin....maka sesi melihat anak bulan telah dilakukan dan sekali gus pemegang mohor-mohor besar mengisytiharkan bahawa "ARINI, PUASA........!!.i'allah kita adalah insan-insan yg sgt bertuah sekiranya dapat merasai & menikmati bulan mulia ini, RAMADHAN MUBARAK....


 for the first mlm Ramadhan, maka bermula lah SOLAT TERAWIKH.... kite kena igt, setiap hari dalam bulan ni, ia menjanjikan ganjaran yang sangat lumayan...Subhanallah!!! 10 malam pertama adalah penuh kerahmatan, 10 malam pertengahan adalah penuh keampunan, dan 10 malam terakhir adalah terlepas dari siksa api neraka, ade mlm Lailatul Qadar lagi..fuhh...Masyaallah!!..hebat!!

I'allah jika kita beramal ikhlas, sabar, khusyuk dan semata-mata kerana yang maha Esa, kita bakal merasai nikmat Ramadhan yang sebenar nan indah=))),pendek kate kita berpesta ibadah gteww...If taip je kat pakcik google, pasal manfaat or kelebihan Ramadhan, sure macam-macam benda kita buleh baca...cume, kena make sure la, sumber yg sahih dan dari mereka yang ariff(berilmu)....x pun, buku-buku pun ade banyak....sgt menarik...sy nk cakap lebih-lebih pun, ilmu cetek lagi...heeeeee..
***

~ From the bottom of my heart, wish all Muslims in the entire world, to celebrate Ramadan with the sincerity, spirit, strength & exciting..make this Ramdan better than before, and train ourselves to be a good person, find together His bless, ask for His forgiveness, and enhance our good deeds & worship, only for Allah S.W.T =) Amin ya rabbal a'lamin..~ Ahlan wsahlah w marhaban ya Ramadan kareem..

So, before sy stop entri ni..sy letak sekali, pic2 bkaitan ramadan...jgn lupe 3 prkara pnting dlm blan nie...
1. p0se
 
 2. qiamulail
 
 3. al-quran
 
camat berpuase =)


 

0 Comments

Post a Comment

Copyright © 2009 silence All rights reserved. Theme by Laptop Geek. | Bloggerized by FalconHive.