3

salam aidilfitri

Posted by ZuLkIFli on 03:36
assalamualaikum =)



mmndangkan lagi shari nk berhari raya saya zulkifli abdul halim ingin mgucapkan
slamat ari raye aidilfitri =) maaf zahir dan batin kpada sume pmbace2 bl0g nie....(wlup0n taw xde 0rg yg bace..huhu) sm0ga ramadan yg berlalu mndidik kita tuk menjadik muslim yg sejati..::amin:::..

p/s: s0ri tp0s awal..tk0wt x smpat nk ucap sal nk blek kg. dh..huhu
p/s:  tg0k mu vs arsenal live mlm nie =p

Links to this post
3

Kad Aye =)

Posted by ZuLkIFli on 22:16 in
 assalamualaikum =)


ley kate tiap2 ari ak tggu cik p0smen anta surat....(arap2 dpat kad aye r..haha)
tg0k2 arini cik p0smen tue cam ncem ckit an..(xtaw nape..haha)
bkak2 b0x...


ad surat r...haha
bkak agi...

kad aye!!!
haha...
mekacih kat cik nie  susah2 jek ksik kad nie...
nak tgelak ak bace.. dh r l0rat kad nie cm pe yg slalu ak gne..
siap ad duit aye agi...huhu
macih byk2!!!cik =) 

ad pntun cket tuk cik nie

pecah kace pcah gelas,
saya dh bce dh, t saye blas ea...=)

p/s: arini cam best j...haha..dh r Arsenal  lyak g chmpi0n league ...huhu
camat p0se =)



Links to this post
5

kisah bulan p0se

Posted by ZuLkIFli on 22:03 in
Assalamualaikum =)


slamat berp0se tuk ari k 24....
smlm an time tg0k tg0k halaqah tv 9...tetibe j ayah ak ad bkak cter..
.ttamu undangan tuk pr0gram aritu SS Tan Sri (Dr) Haji Harussani bin Haji Zakaria



knal k??? mufti negeri perak...cmni cter die...


dlu ayah ak keje kt bank bumi penang...sbelah bangunan ayah ak keje tue pjabat kadi penang...
nak jdik cternye dlu, sbl0m dato harussani jdik mufti perak..die keje kadi kat penang...
satu ari...ad majlis kt bank time bulan p0se...yg bagi ceramahnye dat0 harussani...
lpas abes majlis tue ayh ak nk blek la umah...time tue duk kt jelut0ng..(time bujang2 agi...)
tgah tggu bas tue tetibe ad kete benti..tg0k2 dat0 harussani yg benti....(time tue pkai v0lv0...dh jadik mufti skang mercedes la)


dat0: nk blek mane nie?


ayah ak:  saya nk blek jelut0ng...


dat0: meh la nek..saya pn nk g gelug0r nie...


time dlm kete abes la sume bnde tnye dari A-Z...haha siap bkak p0se same2 agi..dh jdik kwan tr0s...


bile ak dgr cter tue..ase kgum gak ...haha


t nk gak r...bwat2 tggu bas @ train k...tetibe t najib ksik tmpg  an xp0n nik aziz k..anwar ibrahim k...hahaha..(impian yg xl0gik t0l r)...


p/s: jgn lupe tg0k ramadan terakhir...lagi 2 ari nk abes...best2...=)




Links to this post
1

AYAH

Posted by ZuLkIFli on 21:06 in

p/s: speechless...just nk gtaw hargailah ayah slama-lamanye.....T_T


Links to this post
7

Little Disapp0inted....(starting p0int 0f Arsenal)

Posted by ZuLkIFli on 09:02 in

Assalamualaikum...=)

agaknye lame gak r ak tggu BPL 0pen tuk seas0n 2011/2012
daripada 1st freindly match arsenal lwn Malaysia smpai abes freindly match lwn benfica ak f0ll0w j sume match tue...
dah r emirates cup p0n tlepas kat new y0rk red bull...tapi xpe r...xpnting sgt pn..
mse time nie ak tg0k arsene wenger ad gak r pncing pmain2x yg trname ..tapi cm sume x sgk0t...
nak kate xde duit..wenger tue r 0rg pgurus pling jimat yg pnah ak tg0k...
stat seas0n.. fabregas pndah g Barcel0na..(cdih gak r..kapten dh xde) 


Nasri plak kene pncing ngan city (ak rase nasri pnting k0wt..men mang cantek pastu laju plak.)


yg tggal tuk midfield wilshere(pmain berbakat) rosicky(drible xbg0s sgt r..step 0rg ley agak) alex s0ng (stamina mang p0wer) frimp0ng (arap rmb0t j la gnas..) ramsey (same cam r0sicky k0wt)
1st game lwn newcastle mang tensi0n k0wt tg0k... dh la game stat k0l 12.30...sggup tue tggu..haha
tapi thajud r pas tue...rugi r klu tid0...
xbest lgsung men mlm tue...striker tmpul giler...dh r Gervinh0 kne buang padang...nasib2..bru ms0k dh kne kad merah...
lwan udinase 1st tg0k best gak...minit 4 walc0t dh sc0re...tapi pastue menguap j r...haha
time lwan liverp00l r ak nnti2x sgt nie...pas bukak p0se j tr0s tg0k... tapi xpat r nak tg0k abes..trawih2..haha
tg0k la c0py paste ulasan dari bl0g nie sal match lwan lverp00l..sme j k0wt dgn ak pkir..huhu


 Ternyata kehilangan Song dan Wilshere memberi impak besar untuk melakukan serangan. Pemain tengah Frimpong dan Ramsey agak goyah lebih-lebih lagi Ramsey. Memang terlaku sukar untuk mengemudi di barisan tengah. Ashravin juga tidak menunjukan permainan kualiti kerana sering mengawal bola bersendirian. Tidak lupa Walcott, pun sama jer. RVP! just playing fancy but didn't means well. Tepukan gemuruh dari penyokong untuk Frimpong walaupun menerima kad kuning kedua namun kehadirannya di barisan tengah agak menggerunkan pihak lawan. Kecederaan belakang Koscielny menambah injury list Wenger. So, Wenger terpaksa memberi peluang buat pemain muda Miquel.  Sagna main kiri memang tak leh blah!! Nampak kekok sangat..

Liverpool pertama tidak sepatutnya! Offside pada mulanya. Why pengadil tak nammpakkkkkkk!! Da kena own goal!! Ramsey!! kenapa la Wenger tak kuarkan mamat ni!! First half aku tengok memang tak bley blah...Hmm.. Gol kedua tak leh wat pe. Miquel looks tired tak kejar Mereiles. Easy ball for Suarez slowly kick the ball to net. Argh!! What next Wenger. Udinese? Manchester United? In Arsene We Trust!
Kecederaan Koscielny
Sent Off after received second yellow card.
Liverpool celebrated their goals.
Wenger thinks something there.
p/s: klu dpt jmpe wenger r...mang ak ugut die suh beli pmain yg ak nak...haha

Links to this post
6

j0m wat kad aye...

Posted by ZuLkIFli on 22:17
assalamualaikum...=)

lagi 10 ari nk abes ramadan...cdih an...
rmai 0rg duk sb0k2 r skang nie nak siap2 tuk raye...tmas0kla adik ak s0rang nie....
ari khamis aritu lpas blik sk0l adik ak nie mntak satu prmintaan ....j0m bace prbualan nie...

mysister : bley mntak tl0ng x???? =) (smbil2 wat muke c0mel die tue an)

aku: tl0ng pe??? (smbil wat muke ala2 grang ...nmpak cm abg r sket)

mysister: errr....ley r tl0ng wat kad aye..ad prtndgan kat sk0la... =) (smbil2 wat muke c0mel die tuk kali kdua)

aku: la wat r sndiri...kang cntek sgt t mnang plak...(lbey krang cmtu r ayat ak...hihi)

mysister :mmang nak mnang pn...th0n lpas %$#@ ad wat...hntar kt cikgu mnang tr0s...

(ak tpikir...ble mse plak ak pnah tl0ng adik ak wat kad aye nie...errr.....ad la k0wt dlu...)

aku: klu mnang dpt adiah pe???

mysister: duit raye....t #$&^ bagi stgah kt #$*@....=) (wat muke memeras ugut)

(wah..siap ley tntukan shared tuk ak agi..haha..tapi cian la plak ak tg0k muke die)

ak : ye r2x @%^# bwat....tapi bruk sket r....kang ckgu x pcaye plak hg bwat...

mysister: 0k =) (muke puas dpt buli ak)

REFERENCE
 +
STARTING

 AT THE MIDDLE

  AT LAST
bruk ann
 wat buruk2 j r..haha
lpas siap nie nak r tnjk kat adik ak...
tg0k2...

btuah bt0l adik ak nie...haha..lpas blek sk0la ann ltih r tue...

tue j r...camat p0se tuk ari k 20...rbut lailatulqadar ea....=)

p/s : simb0l2 @#@#$@ sume pggilan  dlm fmily..kne sens0red..haha




Links to this post
4

Doa ikan

Posted by ZuLkIFli on 00:19
Assalamualaikum =)


camat berp0se tk ari yg k 15!!! ase cm skjap j ann mase blalu...sdar2 dh stat bce d0a qunut dh tk slat witir malam nie....
k r...nak k0ngsi ngan pmbace2 sume tntang ksah yg title die d0a ikan...ak dgar ksah nie mse tzkrah asar aritu..
mang mnarik tuk dk0ngsi..ksah tntang nlayan ngan pmimpin..

j0m bce same2...=)


Pada suatu hari, ada seorang nelayan yang keluar mencari rezeki di luar. Ikan yang ditunggu-tunggu untuk dibuat santapan untuk dia dan keluarga dia tidak juga masuk ke umpanan dia. Sehingga tiba satu saat, dia berdoa memohon kepada Allah

"Ya Allah, Kau berilah kepadaku walaupun seekor ikan untuk aku dan anak-anak serta isteri ku makan"

Dengan izin Allah, si nelayan tadi ni pun diberi seekor ikan yang besar. Walaupun seekor sahaja tapi dia sangat bersyukur kepada Allah. Dalam perjalanan pulang ke rumah, dia terserempak dengan raja dan angkatannya dan raja itu mengarahkan supaya merampas ikan yang ditangkap oleh si nelayan tadi ini. Tanpa rasa belas kasihan, raja itu merampas kerana terlalu suka akan ikan yang besar itu.

Di istana, raja berhajat nak makan ikan yang dirampasnya tadi itu. Dengan izin Allah, tiba-tiba jarinya terkena pada gigi ikan itu. Jarinya berasa sangat sakit tapi mampu untuk menanggung kesakitan itu. Malamnya, raja itu tidak dapat tidur kerana kesakitan yang amat sangat.

Keesokan harinya, raja itu memanggil tabib istana untuk merawat luka dijarinya itu. Tabib itu berkata,

"jari ini perlu dipotong tuanku. jika dibiarkan, kesakitan akan bertambah dan akan merebak ke seluruh badan"

raja itu mengizinkan tabib itu memotong jarinya yang luka itu. Namun, kesakitan yang dialaminya masih belum pulih malah bertambah teruk dengan kesan gigi ikan itu merebak ke seluruh tangan raja itu. Tabib istana berkata kepada sultan supaya memotong tangan raja itu. Raja itu berasa sangsi kerana dia tak mahu memerintah dalam keadaan cacat. Apa guna seorang raja jika tiada kudrat yang cukup bagi seorang manusia.

Dia mengambil masa untuk berfikir sehingga datang idea kepada raja itu untuk berjumpa dengan alim ulama' dalam negeri itu. Raja itu pun pergi berjumpa dengan si alim ini. Dengan mudah si alim ini berkata,

"tuan tak perlu memotong jari mahupun tangan tuan. Tidak akan sembuh walaupun tuan memotong tangan tuan. Tuan hanya perlu pergi meminta maaf kepada nelayan yang tuan rampas ikan darinya"

raja pun mengikut kata-kata si alim tadi dan terus pergi berjumpa dengan si nelayan yang dizaliminya. Si nelayan ni mempunyai hati seperti hati seorang nabi iatu lambat dan susah marahnya dan mudah untuk memaafkan. Si nelayan itu pun memaafkan raja itu. Dengan izin Allah, tangan raja itu sembuh.

Raja itu bertanya kepada si nelayan itu,

"apa yang engkau buat semasa aku merampas ikan dari kamu dulu?"

Si nelayan itu menjawab,


"aku berdoa kepada Allah, Ya Allah raja itu telah menunjukkan kuasanya kepadaku, maka Kau tunjukkanlah kuasa yang ada padaMu kepada raja yang zalim itu"

Allah memakbulkan doa si nelayan itu kerana dalam Al-Quran sudah tetulis bahawa orang yang teranaiya, mintalah apa pun dari Allah kerana Allah berada sangat dekat kepada kamu.

pengajaran
- jangan berlaku zalim kepada orang walaupun kita mempunyai kuasa kerana sesungguhnya Allah itu Maha Berkuasa.
-doa orang yang teranaiya akan dimakbulkan Allah.

sblm2 nie ak ad gtaw an..3 gl0ngan yg Allah x t0lak d0a mereka...slah satunya dlm citer nie r...D0A 0RANG YG DIZALIMI....moga2 kita x tmas0k dlm g0l0ngan 0rg yg mnzalimi 0rg len...amin~~~

time ksih kt tuan bel0g ini yg ad k0ngsi gak sal cter nie...=)

Links to this post
0

Tazkirah Ramadan 2 : ما قولكم عن هذا الميت

Posted by ZuLkIFli on 21:40
Assalamualaikum...=)


byak dh klainan msjid cni wat time p0se nie...
klu dlu2 time p0se j sume pngajian dtgguhkn shingga raye nnti...mgkin sbb s0lat trawih. tapi sptutnye blan p0se la dituntut memperbnyakkan mnuntut ilmu...huhu
tapi ta0n nie pgajian ad tiap2 ari...bestnye r!!!! tiap2 lpas s0lat subuh+zuhur+asar ad pgajian.
wat dlm 30 mnit j...xdela sume 0rg ngant0k t...huhu
yg mnariknye..ust. yg ksik te dari pattani...
sl0t kali nie nak k0ngsi pe yg 0rg pattani slalu lakukan dlm mguruskan jnazah...
lpas slesai s0lat jnazah ad dial0g2x tertentu yg dilaungkan 

imam
ما قولكم عن هذا الميت
(apa yg kamu katakan tentang mayat ini) 

 0rg ramai
خير
(baik!!)

imam
 ما قولكم عن هذا الميت
(apa yg kamu katakan tentang mayat ini) 

0rg ramai
من اهل سنه
(dari g0l0ngan yg beruntung)
imam 
ما قولكم عن هذا الميت
(apa yg kamu katakan tentang mayat ini) 

0rg ramai
 من اهل جنة
(dari g0l0ngan ahli syurga) 
ser0n0kkan ad k0muniti mcm nie...
0rg rmai sniasa mend0akan yg terbaik utk jnazah..
insyallah sekirannya rmai 0rg mnd0akn keampunan kpada jnazah trsebut Allah akan perkenankn...
ase2 mcm malaysia pn kne f0ll0w amalan cmnie...

p/s: klu ad ksalahan dlm info nie gtau ea..=)







Links to this post
4

Tazkirah Ramadan 1: M0h perbanyakkan d0a!! =)

Posted by ZuLkIFli on 00:31

Assalamualaikum =)

ase2 nak wat tzkrah rmadan berepis0d spanjang ramadan nie...insyAllah...tapi k0ngsi sket2 ley la k0wt sbb ilmu nie x byak sgt...msih dlm mncari...huhu

lpas s0lat terawih smalam ad ust. ksik tazkirah...mmang mnarik bt0l ap yg die ksik..
just nak k0ngsi salah satu yg pling mnarik untuk kite yg dlm berpuasa...

Daripada Abu Hurairah r.a., Rasulullah s.a.w. telah bersabda, "Tiga orang yang tidak ditolak doa-doa mereka. Seorang yang berpuasa sehingga dia berbuka, seorang imam (pemerintah) yang adil dan doa daripada seorang yang dizalimi. Allah s.w.t. akan mengangkatnya ke atas awan dan terbuka pintu-pintu langit dan Allah s.w.t. akan berkata, "Demi kemuliaanKu, pasti Aku akan menolong kamu walaupun selepas beberapa ketika"

(Riwayat Ahmad, Ibnu Majah dan Tirmizi. Menurut Tirmizi, bertaraf hassan. Menurut As-Suyuthi, bertaraf hassan. Menurut Al-Albani bertaraf daif)



selama kita berpuasa berd0alah banyak2x kpada Allah S.W.T kerana d0a kita tidak akan dit0lak dan akan dikabulkan sekirannya Allah perkennkan...
sesungguhya Allah sgat suka kpd hamba2x yg slalu mminta kepadanya....dlm surah al-fatihah ayat :5 Engkaulah sahaja (Ya Allah) Yang Kami sembah, dan kepada Engkaulah sahaja kami memohon pertolongan.mnyatakan bhawa hanya kepada Allah sahajalah tmpat kita mengadu...

bykkan berd0a ea =)








Links to this post

Copyright © 2009 silence All rights reserved. Theme by Laptop Geek. | Bloggerized by FalconHive.